Odpowiedź:
Warunki gwarancyjne
Firma Hama Polska Sp. z o.o. udziela niniejszej gwarancji:
Na produkty dla których brak informacji na opakowaniu na okres 12 miesięcy;
W pozostałych przypadkach zgodnie z informacją znajdującą się na opakowaniu towaru.
1. Firma Hama Polska zobowiązuje się dokonać naprawy gwarancyjnej w terminie 14 dni kalendarzowych licząc od dnia dostarczenia towaru do siedziby firmy. W przypadku marek objętych serwisem zewnętrznym (patrz pkt. 4 – marki wyłączone) czas rozpatrzenia może wydłużyć się do 60 dni kalendarzowych lub o czas oczekiwania na części zamienne, wykonania testów oraz czas wykonywania czynności wysyłkowych.
2. W przypadku wystąpienia usterki produktu nabywca zgłasza reklamację w miejscu dokonania zakupu wraz z dokumentem potwierdzającym zakup, będącym podstawą rozpatrzenia reklamacji.
3. Reklamacja uważana jest za poprawną, jeśli reklamowany towar jest kompletny w oryginalnym opakowaniu oraz spełnia podstawowe zasady higieniczne. Klient ma obowiązek przedłożyć reklamowany towar czysty, bez zabrudzeń oraz higienicznie nieszkodliwy. Firma Hama Polska ma prawo nie przyjąć do reklamacji towaru, który nie spełnia podstawowych zasad higienicznych.
4. Wymiana na inny egzemplarz następuje wówczas, gdy produkt w okresie gwarancyjnym był naprawiany 4 razy i nadal wykazuje tę samą usterkę ( nie dotyczy wybranych modeli produktów - patrz pkt.4).
5. Gwarancja nie obejmuje obniżenia się jakości produktu spowodowanego normalnym procesem zużycia.
6. Firma Hama Polska nie ponosi odpowiedzialności za utratę jakichkolwiek danych użytkownika produktu.
7. Nabywca traci uprawnienia w przypadku:
- mechanicznego uszkodzenia produktu;
- niewłaściwego użytkowania, przechowywania lub transportowania;
- zanieczyszczenia produktu;
- uszkodzeń wynikających z prób naprawy dokonywanych przez osoby nieupoważnione;
- samowolnej ingerencji nabywcy w mechanizm, we wnętrze produktu przekraczające zakres normalnego użytkowania;
- próby zastosowania innych materiałów eksploatacyjnych niż te zalecane prze producenta;
- wady i uszkodzenia spowodowane działaniem siły wyższej (np. uderzenia pioruna, przepięcia sieci elektrycznej);
- usterki spowodowane błędnym doborem urządzenia;
- usterki i nieprawidłowe działanie spowodowane błędnym montażem urządzenia;
- użytkowaniem lub pozostawieniem produktu w nie odpowiednich warunkach atmosferycznych (nadmierna wilgotność, zbyt wysoka lub niska temperatura, nasłonecznienie);
8. Sprzęt do miejsca dokonania zakupu użytkownik dostarcza we własnym zakresie.
11. Faktyczną datę naprawy gwarancyjnej punkt serwisowy poświadcza na karcie gwarancyjnej.
12. Zobowiązanie Gwaranta wynikające z niniejszej gwarancji obowiązuje w granicach RP pod warunkiem, że produkt został nabyty w RP i był przez firmę Hama Polska przeznaczony do sprzedaży na terytorium RP.
13. Użytkownik przekazując produkt dystrybuowany przez Hama Polska w celu naprawy gwarancyjnej akceptuje powyższe warunki udzielonej gwarancji przez Gwaranta.
14. Ewentualne sprawy sporne związane z realizacją obowiązków gwarancyjnych rozstrzyga sąd właściwy dla siedziby firmy Hama Polska.
15. Gwarancja niniejsza nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.